úterý 10. dubna 2007

O ankete, jednani s lidmi a malem miru

Nejak me to dostalo - necekala jsem, ze nekdo bude mit takovy problem pochopit, proc anketu delam. To nemyslim nijak spatne, ja taky nektere veci nejsem schopna pochopit, proc nekdo dela to, ci ono.

Anketu nedelam proto, ze bych verila, ze jsem takova, jak to vyjde. Jde mi o to, co si o me lide mysli - temer vsichni hlasujici hlasuji podle prvniho dojmu, protoze se moc nezname, podle letmych dojmu (potkali jsme se parkrat na cvikach) nebo me znaji 'jen' z irc. A to je to, co chci - jak na vas pusobim, ne abyste me rok studovali a pak delali odborne zavery.

Proc se ptam, jak jsem inteligentni, misto toho, abych si udelala IQ test? Proc se ptam, jakou mam postavu, kdyz si muzu spocitat BMI a nechat zmerit tuk v tele? Protoze tyto hodnoty uz davno znam, me zajima, jak me vidite vy.

Vim, ze nekteri budou odpovidat 'ze srandy', nekteri me dokonce treba skutecne uvidi zcela jinak, nez vetsina. To je jedno, ja to chci vedet, vsechno. Proc? K cemu mi to bude? Proc jste vy chteli vedet, proc ma kometa ocas? Byli jste zvedavi. A ted to vite a jste spokojeni. I kdyz je vam to k nicemu - vetsinou. Nekteri to dokonce dokazi nejak zuzitkovat. Ja to taky chci vedet, protoze jsem zvedava. A k cemu mi to bude? Mozna k nicemu, mozna tim neco zmenim.

Minimalne je dobre si uvedomit, ze jista souvislost mezi skutecnymi vlastnostmi cloveka (jestli neco takoveho vubec existuje) a postojem ostatnim k nemu urcite souvisi. Nerikam jak a jak moc, to me by bylo na dlouho a navic to neni to hlavni, co me zajima. Vite, pravda je, ze mam rada kolem sebe klid a pohodu, kdyz vsechno klape. A na cem to zavisi? Nejenom, ale prece jen castecne, na mne.

A ted jak to souvisi. Kdyz mam predstavu o tom, co si lide kolem me o mne mysli, je snazsi s nimi komunikovat. Mohu se prizpusobit jejich stavu, stylu a jejich nazoru na me. (Vim, ze nazor nekoho na me a vysledek ankety spolu az tak nesouvisi.) Nemam v planu, ani jsem to nikdy nedelala, se prizpusobit tak, ze bych ztratila sama sebe. Ani nehodlam nikomu lezt do rite. Kdyz chci neco rict nebo se nejak projevit, udelam to. Dulezity je zpusob. Pokud se clovek vyjadri neuvazene, muze to vest k opaku, co si pral. Ten druhy se treba rozcili a zacne bud kricet, nebo jen v tichosti vymyslet pomstu, ale rozhodne se nad tim, co jsem rekla, nezamysli. A tak se snazim lidem rici sve myslenky tak, aby to bylo efektivni - aby se nad nimi zamysleli. Myslim, ze to je dobry zpusob, jak usetrit cas a energii. Je to manipulace? Neni, jednat s lidmi prijemne, ale pritom uprimne a narovinu, je prece vporadku. A tak se snazim kolem sebe udrzovat takovy maly soukromy mir :) Vetsina konfliktu vznika z nedorozumeni, spravnym podanim myslenek se da nedorozumeni predchazet. A kdyz vim, s kym mluvim, jaky je, co si on mysli o mne, lip se s nim mluvi. A tak trochu doufam, ze z ankety aspon trosku poznam, jak lidi vidi me. A kdyz ne, tak je to aspon sranda :)

Doufam, ze sem vas tim nenudila a ze jsem tam nenapachala moc chyb, uz jsem unavena, nechce se mi to po sobe cist.

0 komentářů: